fredag 26 februari 2010

Grundlurad - korvlurad

Det var sommaren jag fyllde 23. Min pojkvän och jag stod i det lilla arbetsköket och lagade mat - korv såklart. :-) Så började han att äta av korvbitarna som vi inte hade tillagat ännu och jag stoppade honom. "Man får inte äta rå korv. Det är inte bra!" envisades jag. "Man kan typ få mask i magen!" Han höll inte med. Jag argumenterade vidare för att han skulle sluta äta av korven som inte var tillagad, för att det var farligt för hälsan. Mitt i kommentaren "Alltså, det är ju ok om man äter litegrann - bara man inte äter för mycket" som jag förstår vad som hänt. Jag har
de levt i en lögn - en korvlögn - i en sisådär 20 år... Shit.

Troligtvis var det någon vuxen i min närhet (mamma? pappa? farmor?) som tyckte att jag skulle lämna korvbitarna ifred när jag, som barn, stod där och hjälpte till med maten = åt... Ja, omnämnda vuxen lyckades i alla fall. Jag har fortfarande svårt att äta "rå" korv. Det är ju liksom inte bra att äta FÖR mycket... ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar