torsdag 25 februari 2010

KORV!

Hejhej, här kommer Annas korvblogg!

Varför blogga om korv? Ja, varför bloggar folk om sina förlossningar? Jag förstår inte det senare, vissa kanske inte förstår det första. Smaken är som baken...eller kanske som en halv korv.

Jag gillar korv. Korv är gott! Det är inte så att jag är någon finsmakare, vilket folk oftast tror när jag säger att jag älskar korv. Nej då, ge mig en falukorv och jag är lika nöjd för det.

Tydligen gillade jag korv även som barn (mer om det i senare inlägg), men i tonåren och en bit framåt var jag inget stort fan. Men så en dag när jag var dryga 20 - när jag bodde i Gamleby - så hade jag av någon anledning köpt en korv. Jag minns när jag tillagade den där i mitt kök - jag tror att det blev korv stroganoff - och sedan åt den. Jag var fast. Sedan den dagen svarar jag ofta (på blandade frågor) "Korv är gott!"

1 kommentar: