söndag 25 april 2010

Korv som en naturlig del i näringskedjan

Jag hade så svårt att komma på vad jag tyckte att vi skulle äta ikväll, när jag funderade på det i bilen på väg hem. Funderade på soppa, eller nåt med köttfärs, kanske en pastasås, eller kanske kassler. Men inget kändes kul. Helt plötsligt kom jag till insikt och såg ljuset i tunneln! Korv! Såklart! Måste ha drabbats av nån sorts tillfällig minnesförlust eller identitetskris eftersom det inte var det första som poppade upp i huvudet... Jag förslog det för maken, som säkert inte var så värst förvånad. Sen kallade jag korv "en naturlig del i näringskedjan" (förvirring, som sagt) och saken var biff. Eller korv, snarare. Nu är magen glad av två portioner korv stroganoff och jag kan somna lugnt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar